Ветеран війни підсилив команду сервісних центрів МВС міста Ізмаїл
Реінтеграція ветеранів — це комплексний і важливий процес, у якому працевлаштування відіграє ключову роль. Захисники, які пройшли фронт, повертаються до мирного життя, знаходять себе в нових професіях і стають частиною цивільних колективів. У сервісних центрах МВС вони підсилюють команду своїм досвідом, витримкою та дисципліною.
Після поранення та тривалої реабілітації учасник бойових дій, 35-річний Сергій Фучеджі, знайшов новий професійний шлях — він долучився до команди сервісного центру МВС у місті Ізмаїл.
Сергій розпочав службу в правоохоронних органах МВС України у лютому 2013 року. У складі зведеного загону Головного управління Національної поліції в Одеській області він ніс службу в одній із найгарячіших точок — незламному Херсоні. З початку повномасштабної війни підрозділ безпосередньо брав участь в обороні України, захисту безпеки населення та державних інтересів у зв’язку з військовою агресією рф.
28 лютого 2023 року внаслідок вибуху Сергій отримав поранення. Попереду було довготривале лікування та реабілітація.
Сьогодні він уже повернувся до цивільного життя та працює адміністратором у сервісному центрі МВС в Ізмаїлі. Сергій консультує громадян, здійснює реєстрацію транспортних засобів і допомагає людям вирішувати важливі адміністративні питання.
«Перші дні стажування переконали мене, що я на правильному шляху. Я опанував нові електронні бази, вивчав законодавство та алгоритми надання послуг. Завдяки наполегливості й підтримці колег успішно адаптувався. Мені важливо бути серед людей, працювати й допомагати. Саме це тримає і дозволяє залишатися в строю, навіть у тилу», — ділиться Сергій.
У складі екіпажу мобільного сервісного центру МВС він також виїжджав на допомогу мешканцям міста Рені після обстрілів.
«Ми працювали серед уламків і розбитих вікон на місцях прильотів. МВС — це близька мені структура, яка покликана захищати кожного. Я поруч із людьми, щоб допомогти відновити документи, втрачені разом зі зруйнованими домівками», — розповідає ветеран.
Начальник сервісного центру МВС № 5144 міста Ізмаїл Роман Галкин – зазначає, що адаптація нового працівника — це завжди процес, пов’язаний зі змішаними емоціями:
«Нова робота — це і радість, і хвилювання. У перші дні кожен переживає, чи впорається із завданнями, чи зможе проявити себе в колективі. Тому головне — не вимагати неможливого, а допомогти людині адаптуватися».
Колеги підтримували Сергія з перших днів, наголошуючи на його професійності та заохочуючи ставити запитання. Уже через три місяці він почувався впевнено, легко виконував робочі завдання та знайшов друзів у колективі.
«Наше завдання — допомогти ветеранам і ветеранкам знайти своє призначення та відчути цінність своєї роботи. Важливо з першого дня показати, що людину цінують і підтримують», — підкреслює начальник регіонального сервісного центру МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях Вадим Гулько.
Ветерани можуть хвилюватися через перерву в кар’єрі, сумніватися у власних навичках або не розуміти, як бойовий досвід стане корисним у цивільній роботі. Тому важливо ставити чіткі завдання, визначати зрозумілі критерії виконання та реалістичні терміни.
Сергій зізнається, що жодного разу не пошкодував про свій вибір і радий, що приєднався до команди сервісних центрів МВС.
Ділимось корисними порадами
Як взаємодіяти з ветераном у робочому колективі:
1. Поважайте досвід. Не потрібно ізолювати людину, яка пройшла бойові дії, у колективі. Дотримуйтеся базових вимог комунікації: будьте коректними, етичними, тактовними.
2. Дотримуйтеся особистих кордонів. Доцільно пам’ятати й про емоційні кордони, не «лізти у душу» з питаннями.
3. Підтримуйте, а не радьте. Часом ми можемо давати поради або рекомендації, коли людина ділиться своїми переживаннями. Проте, ветеранам іноді важливіше, щоб їх почули та прийняли без оцінки.
4. Не порівнюйте з іншими і не оцінюйте. Досвід кожної людини унікальний, а порівняння з іншими може сприйматися, як знецінення.
5. Слухайте, але не вимагайте розмови. Часом ветеран може не хотіти говорити чи замкнутися. Не розпитуйте. Важливо показати, що ви слухатимете, коли вони будуть готові поділитися.
Важливо, щоб керівники були знайомі з можливими викликами, з якими можуть стикатися ветерани при поверненні до цивільного життя та роботи. Розуміння цих аспектів допоможе створити сприятливі умови для адаптації ветеранів у колективі, забезпечити їхню ефективну інтеграцію та підтримати їх на всіх етапах професійної діяльності.
Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.