Кіберполіція Одещини застерігає від фішингу в інтернеті
Що це за шахрайство та як від нього убезпечитися, розповідає лейтенантка поліції Тетяна Шміголь з управління протидії кіберзлочинам в Одеській області ДКП НП України.
Поліцейська зауважує, що фішинг – це один із найпоширеніших видів кібершахрайства, що полягає у викраденні персональних даних через фальшиві вебресурси. Не підозрюючи обману, потерпілі самостійно вводять конфіденційну інформацію, вважаючи, що звертаються до офіційних структур.
Зловмисники часто маскуються під представників державних органів, благодійних фондів або соціальних служб. Вони надсилають електронні листи, повідомлення у месенджерах чи соцмережах із нібито офіційною інформацією про виплату матеріальної допомоги. У таких повідомленнях міститься заклик перейти за гіперпосиланням на підставний сайт і заповнити анкету з особистими даними – ПІБ, номер телефону, електронну адресу, реквізити банківських карток тощо.
Після введення даних шахраї отримують доступ до фінансової інформації, що дозволяє їм незаконно привласнити кошти з рахунків потерпілих.
«Пам’ятайте, що потрібно отримувати інформацію, особливо щодо фінансових виплат, лише з офіційних джерел. Ніколи не переходьте за сумнівними посиланнями. Не повідомляйте конфіденційну інформацію стороннім особам – дані карток, логіни та паролі до онлайн-банкінгу тощо. Якщо запідозрили шахрайство – повідомте правоохоронцям. Якщо ж персональну інформацію розголошено – зверніться до банку та заблокуйте картки», - радить старша оперуповноважена 1-го сектору управління протидії кіберзлочинам в Одеській області ДКП НП України Тетяна Шміголь.
Додаткову інформацію про різновиди онлайн-шахрайства можна дізнатися на ресурсі «Кібербрама» (https://stopfraud.gov.ua/cybersecurity-in-life/shahrajski-shemy). Це освітньо-інформаційна платформа, створена за ініціативи Кіберполіції України, яка допомагає кожному користувачу мережі ознайомитись із найпоширенішими шахрайськими схемами та навчитися ефективно їм протидіяти.
Нагадаємо: лейтенантка поліції Тетяна Шміголь вже надавала поради щодо того, як розпізнати шахрайські дзвінки, що маскуються під звернення з банку, як убезпечити себе під час онлайн-покупок на маркетплейсах і в соціальних мережах, а також як захистити особисті акаунти від зламу. Крім того, вона розповідала, як протидіяти інформаційним загрозам, зокрема блокувати канали поширення ворожої пропаганди, дезінформації та протиправного контенту в інтернеті.
Відділ комунікації поліції Одещини
